Кононенко Ю.С. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ІЗ МОЛОДИМИ ВИКЛАДАЧАМИ В СИСТЕМІ ВНЗ І-ІІ РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ
Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D» :: Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» :: Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка (20-24 лютого 2017)
Сторінка 1 з 1
Кононенко Ю.С. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ІЗ МОЛОДИМИ ВИКЛАДАЧАМИ В СИСТЕМІ ВНЗ І-ІІ РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ІЗ МОЛОДИМИ ВИКЛАДАЧАМИ В СИСТЕМІ ВНЗ І-ІІ РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ
Відомо, що закінчення вузу та отримання диплома не означає, що початківець уже є професіоналом. У вищих навчальних закладах розпочинають свою педагогічну діяльність не лише випускники педагогічних академій, а й магістри вузької спеціалізації. Молоді фахівці, як правило не мають педагогічного досвіду, і їм доводиться пройти певний шлях професійного становлення, первісної частиною якого є період психологічної адаптації – «вживання» в професію, перехід від студента до викладача. Тим часом, молодий викладач одразу починає працювати нарівні зі своїми досвідченими колегами [1], тому надзвичайно важливо створити умови для швидкої і комфортної адаптації молодих спеціалістів, допомогти їм розкрити свій педагогічний і творчий потенціал.
Розуміючи необхідність трудової адаптації молодих викладачів у 2008 році було прийнято рішення щодо створення в Агарному коледжі управління і права ПДАА Методичного об’єднання молодих викладачів (МОМВ). До його роботи залучаються викладачі із досвідом педагогічної роботи, що не перевищує 5 років. Голова методичного об’єднання – викладач вищої категорії Кононенко Ю.С.
Робота Методичного об’єднання молодих викладачів передбачає проведення щомісячних відкритих засідань учасників об’єднання у формі круглих столів, під час яких є можливість обговорити і отримати консультації, а також дієву допомогу з питань:
1. Оформлення навчальної документації (робочих програм, інструктивних карток, навчально-методичних комплексів), переглянути кращі зразки документації викладачів вищої категорії, викладачів – методистів.
2. Ознайомлення із досвідом викладачів вищої категорії і викладачів – методистів щодо організації і проведення різних видів навчальних занять. (Обмін досвідом відбувається у вигляді майстер – класів, коуч – тренінгів).
3. Проведення майстер – класів щодо практичного використання інтерактивних технологій у навчально – виховному процесі.
4. Проведення теоретичних і практичних занять щодо створення електронних навчальних ресурсів (електронних підручників, посібників, комплексів методичного забезпечення, особистих сайтів викладача), розробку і застосування технологій ресурно-орієнтованого навчання.
5. Проведення семінарів – тренінгів із конфліктологіі.
6. Обміну досвідом молодих викладачів.
Формою звіту щодо результатів роботи є щорічне проведення Тижня Методичного об’єднання молодих викладачів у квітні місяці. Традиційно участь у проведенні заходів в рамках Тижня МОМВ беруть не лише молоді за віком і стажем роботи, а і молоді душею досвідчені викладачі, а також активні і творчі особистості із числа студентів Аграрного коледжу управління і права ПДАА.
Метою проведення тижня Методичного об’єднання молодих викладачів є надати змогу молодим викладачам проявити свої педагогічні, творчі, організаторські здібності, поділитися досвідом використання новітніх освітніх технологій, відвідати відкриті заняття досвідчених викладачів вищої категорії, ближче познайомитися із колегами під час проведення виховних і неформальних заходів, проявити себе як особистість.
Яскравою особливістю тижня МОМВ у 2015 році став принципово новий підхід в організації і орієнтація заходів на найкращі приклади і традиції європейських систем освіти, спрямування на встановлення партнерських стосунків між викладачами і студентами, спільна робота всіх учасників навчально - виховного процесу на спільний результат – підготовку високоякісних, культурно і інтелектуально розвинених сучасних фахівців. Саме ці особливості відмітив голова громадської організації «Команда Молоді», нагороджуючи учасників турніру із Брейн – рингу за участю студентських команд і команд викладачів коледжу. Втіленням європейських традицій у освіті стали і спільні виховні години, що присвячені історії старих полтавських вулиць «Невідома Полтава», і проведення як традиційних форм навчальних занять рамках методичного семінару і так сучасних ділових ігор ( Ділова гра «Відкрите засідання суду», що відбулася на базі Апеляційного суду Полтавської області).
Поза аудиторна робота була представлена засіданнями груп поглибленого вивчення іноземної мови і виставкою цікавих студентських проектів, щодо освіти в різних країнах. Окремої уваги заслуговує засідання Літературної студії «Молода Муза» , під час якого студенти та викладачі АКУП могли презентувати свою поетичну творчість.
Не обійшли стороною молоді викладачі і практично – пізнавальний бік навчально – виховного процесу. Викладачами циклової комісії Технології і механізації с/г виробництва були організовані екскурсії до «ПАТ Автоагрегатний завод», Віварію ПДАА та облНЦУМ.
Багаторічний досвід роботи Методичного об’єднання молодих викладачів свідчить про необхідність і високу ефективність таких форм роботи із молодими спеціалістами. Відчуваючи підтримку досвідчених колег, молоді викладачі швидше адаптуються до нових умов, мають змогу розкрити свої педагогічні і творчі здібності, проявити активність. З іншого боку, викладачі із значним досвідом роботи черпають натхнення у креативності і прогресивності молодих кадрів. Як результат - поєднання ініціативності і свіжого нестандартного підходу молодих викладачів із досвідом досвідчених колег, що спрямоване на спільний результат – максимальну ефективність навчально – виховного процесу, його відповідність сучасним вимогам і світовим стандартам.
Список використаних джерел
1. Харсун.О. Адаптація молодого викладача в системі вищої школи. http://oldconf.neasmo.org.ua/node/1351
2. Кононенко Ю.С. Основна умова творчої діяльності – інноваційний потенціал педагога. - Організація освітнього процесу в технікумах і коледжах. Випуск 20. 2016 р.
Схожі теми
» Шитикова Т.В, Єгорова К.І. ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ ПОЗААУДИТОРНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ (З ДОСВІДУ РОБОТИ ЦИКЛОВОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ТЕРАПІЇ ТА ХІРУРГІЇ КАМ’ЯНСЬКОГО МЕДИЧНОГО КОЛЕДЖУ)
» Балюк В.О. ОРГАНІЗАЦІЯ РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ: ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ GROUPS.GOOGLE.COM
» Кононенко І.В. ВИКОРИСТАННЯ РЕСУРСНОГО ПІДХОДУ У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ В КОЛЕДЖАХ
» Кононенко І.В. ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПРАВОЗНАВСТВО» В КОЛЕДЖАХ ПРИ ВИКОРИСТАННІ НАВЧАЛЬНО МЕТОДИЧНОГО РЕСУРСУ
» Горда Т.М. КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ ФІЗИКИ У ВНЗ I-II РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ
» Балюк В.О. ОРГАНІЗАЦІЯ РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ: ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ GROUPS.GOOGLE.COM
» Кононенко І.В. ВИКОРИСТАННЯ РЕСУРСНОГО ПІДХОДУ У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ В КОЛЕДЖАХ
» Кононенко І.В. ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПРАВОЗНАВСТВО» В КОЛЕДЖАХ ПРИ ВИКОРИСТАННІ НАВЧАЛЬНО МЕТОДИЧНОГО РЕСУРСУ
» Горда Т.М. КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ ФІЗИКИ У ВНЗ I-II РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ
Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D» :: Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» :: Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка (20-24 лютого 2017)
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі