Проценко А.П. ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D» :: Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» :: ІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» (19-23 лютого 2018 р.).
Проценко А.П. ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
вчитель інформатики, спеціаліст ІІ категорії, Запорізька гімназія №50 Запорізької міської ради Запорізької області, alyona41288@gmail.com
ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
Сьогодні вже ні в кого не викликає сумніву той факт, що XXI століття – століття інформатизації і комп'ютеризації. Це означає, що одним з найважливіших завдань, що стоять перед сучасною освітою, вважається підготовка конкурентоспроможного фахівця, здатного застосовувати нові інформаційні та комп'ютерні технології. При цьому один з напрямків сучасного етапу інформатизації освіти пов'язано з використанням мобільних технологій для навчання різних предметів [1]. Мобільні телефони, смартфони, планшетні комп'ютери стають основною частиною цифрового життя людини [2].
Вчителі сьогодні стикаються з серйозною проблемою: зниженням рівня мотивації учнів. Зацікавити дитину, перетворити навчання в захоплюючий процес вкрай важко. Учням потрібна діяльність на уроках, тут і приходять на допомогу мобільний пристрою. При правильному використанні вчителем мобільних пристроїв кожен учень буде залучений в навчальний процес. Сучасні завдання і стандарти освіти вимагають, перш за все, перебудови мислення педагогів, зміни навчального процесу.
Тому для зацікавленості до навчання я на своїх уроках впроваджую використання мобільних технологій.
Інтерактивні технології активно входять в наше життя, допомагають кожній людині максимально розкрити свій творчий потенціал, стати більш успішним у навчанні і роботі, зробити світ навколо себе яскравіше. Система мобільного інтерактивного опитування SMART Response забезпечує прямий зв'язок між учителем і учнями, а також надає вчителю можливість контролювати рівень розуміння матеріалу учнями. За допомогою інтерактивної дошки SMART можна проводити мобільне опитування, тестування та зберігати результати у вигляді електронної таблиці. Переглянути можна як результати окремого учня, так і групи, та проаналізувати наскільки учні засвоїли пройдений матеріал. Результати перевірок відображаються у вигляді простих кругових діаграм або графіків [3]. Учні відповідають на питання, використовуючи будь-які пристрої з можливістю підключення до Інтернету, цифрові мобільні пристрої iPod Touch або iPad, смартфони на платформі Android або мобільні пристрої. Для виконання тестів учні просто вводять потрібний ідентифікатор тесту на веб-сайті classlab.com, а потім отримують створені вчителем питання і відповідають на них.
На даний час розроблено досить багато різноманітних додатків для мобільних пристроїв, які можна використовувати в навчальному процесі на різних етапах уроку. Тому разом з ученицею 8 класу був створений навчальний мобільний додаток, який містить різні завдання та ігри по темі "Опрацювання текстових даних" (рис.1).
Рис. 1. Головний екран та Меню
Додаток був створений в середовищі візуального програмування MIT APP Inventor. Щоб встановити додаток учневі на свій телефон достатньо зчитати QR-код. Для створення деяких завдань та вправ для мобільного застосунку використовувалися онлайнові сервіси LearningApps.org та miksike.net.ua.
Використання QR-коду в навчально-виховному процесі – це не новина, але цей сучасний метод допомагає зробити будь-який урок цікавим та пізнавальним. Достатньо закодувати прості питання з варіантами відповідями, щоб учні могли перевірити свої знання (рис. 2-3).
Рис. 2. Приклад завдання до теми «Об'єкти файлової системи (файли, папки, ярлики)»
Рисунок 3 – Приклад завдання до теми «Пошук відомостей у мережі Інтернет»
Можна також закодувати і домашнє завдання, і посилання на інтернет ресурси. Необхідна інформація стає доступною учневі в режимі реального часу, без зусиль для її пошуку в інших джерелах, що особливо цінно в умовах уроку, обмеженого часовими рамками.
Сучасний вчитель сьогодні в силах перетворити мобільні пристрої і технології із загрози для навчання в допомогу і підтримку.
Очевидно, що для використання нових можливостей мобільного навчання в навчальному процесі необхідна організаційна, дослідницька та методична робота по впровадженню сучасних стратегій, форм і методів мобільного навчання в навчальний процес.
Список використаних джерел
1. Голіцина І. Н., Половникова Н. Л. Мобільний навчання як нова технологія в освіті // Освітні технології і суспільство. 2011. № 1. С. 241-252.
2. Віневская А. В. Використання потенціалу інформаційних технологій у створенні мобільного освітнього середовища // Концепт. 2012. № 9. С. 78-84.
3. Система інтерактивного тестування: загальна характеристика та використання в навчальному процесі [Електронний ресурс].–Режим доступу: http://www.smartboard.com.ua/articles/130/ – Назва з титул. екрана.
» Вишневецька Л.Є. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
» Чхало О.М. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ДИСЦИПЛІНИ «АНАЛІТИЧНА ХІМІЯ»
» Літвінчук А.Ф. ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ
» Назаренко М.Д. ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПОНЯТЬ НА УРОКАХ КРЕСЛЕННЯ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ
Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D» :: Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» :: ІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» (19-23 лютого 2018 р.).