Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Коцар С.С. ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ

Перейти донизу

Коцар С.С. ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ Empty Коцар С.С. ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ

Повідомлення автор Admin Пн Лют 19, 2018 7:58 am

Коцар Світлана Сергіївна
студентка природничо-технологічного факультету ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», kotsar56@gmail.com

ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ

Поява новітніх інформаційних технологій, комп’ютерних засобів, техніки спричинила зміну у сприйманні навколишньої дійсності та інформації учнями. Тому, головне завдання вчителя – внести в навчальний процес нові методи подачі інформації, навчити дитину за короткий проміжок часу сприймати, перетворювати та застосовувати у практичній діяльності велику кількість інформації. Як же подолати це важливе питання та зробити процес навчання для учнів цікавим, розвиваючим та особистісно-орієнтованим? Вирішення цієї проблеми звичайно є. Вчитель, який не може відійти від традиційної системи навчання, може внести в неї технології, які можуть дати позитивний результат, та успішно їх застосовувати 2.
Сучасна освітня ситуація вимагає оновлення багатьох сторін педагогічної діяльності, обумовлює необхідність впровадження інноваційних технологій, активних форм і методів навчання. Нові технології у вищій школі сприяють розвиткові професійних якостей та індивідуальних здібностей особистості студента. Активні форми і методи навчання дозволяють студентам розвивати творче мислення, сприяють їхньому залученню до рішення проблем, максимально наближених до професійних 1. У плані формування сучасного інформаційного середовища в нашому суспільстві відбуваються революційні зміни. Йде процес тотальної комп’ютеризації всіх сфер життя, у тому числі й освітньої, який буде висувати особливі вимоги до професійних, ділових і особистісних якостей сучасного фахівця.
Серед сучасних технологій, варто виділити інформаційні технології, зокрема, комп’ютерні. Сучасний комп’ютер – це беззаперечний помічник як для вчителя, так і для учнів. Саме він допомагає зробити навчальний процес мобільним, диференційованим та індивідуальним. З його допомогою вчитель має можливість краще оцінити знання і здібності дитини, шукати нові нетрадиційні методи навчання, переймати досвід інших педагогів.
Урок, який передбачає використання таких технологій має більш високу результативність. Вчитель може використовувати інформаційні технології на будь-якому етапі уроку, головне, щоб їх використання було доцільним та вмотивованим. Дуже часто такими новими введеннями вчителі зловживають, що призводить до втрати ролі вчителя на уроці. Педагог не повинен забувати, що головним інструментом на уроці залишається він, а технологія – це лише доповнення (джерело інформації, тренажер, наочний посібник, засіб діагностики і контролю), яке допомагає зробити цей урок цілісним, повноцінним, результативним. Звичайно, це потребує хорошої підготовки вчителя, освоєння ним базису використання даної технології 3.
Для учнів робота за такою технологією має теж свої позитивні сторони:
 освоєння комп’ютерної грамотності;
 взаємозв’язок з комп’ютером, як з «партнером»;
 висока швидкість отримання інформації;
 можливість бачити результати своєї діяльності в повному обсязі, дослідити допущені помилки;
 тренування та оновлення бази знань 4.
Але якщо використання стає надмірним, то виникає витіснення інших традиційних форм навчання, що має негативний вплив, адже спілкування з книжкою – незамінне протягом багатьох століть.
Отже, використання інформаційних технологій у навчальному процесі дуже актуальна тема на сьогоднішній час. Сучасна школа має відповідати новітнім досягненням. Правильне застосування даних технологій у навчальному процесі покращує, полегшує роботу вчителя та підвищує результативність навчальної діяльності учнів. Для того, щоб цей «механізм» працював безвідмовно, треба докласти багато зусиль тому, хто його застосовує у своїй діяльності. Використання сучасних інформаційних технологій є важливою і стійкою тенденцією розвитку світового освітнього процесу.
Список використаних джерел
1. Биков В.Ю., Жук Ю.О., Задорожня Н.Т., Кузнецова Т.В., Овчарук О.В. Інформаційний освітній портал «Діти України» // Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору: 35. наук. праць / За ред. В.Ю. Бикова, Ю.О Жука / Інститут засобів навчання АПН України. — К.: Атака, 2004. - С.5-17.
2. Кононова М.В. Психологічний аспект комп’ютеризації освіти // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми // Зб. наук. пр. / Редкол.: І.А.Зязюн (голова) та ін. – Київ - Вінниця: ДОВ Вінниця. – 2000. – С.179.
3. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: Навч. посіб. / За ред. І.А. Зязюна, О.М. Пєхоти. – К.: Видавництво А.С.К., 2003. – 240с.
4. Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: посібник [наук.-метод. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко. - К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 205
Дата реєстрації : 20.02.2017

https://rbl3d.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» Долінська М.О. РОЗВИТОК ІНІЦІАТИВИ І ТВОРЧОСТІ СТУДЕНТІВ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ
» Рудик О.Ю., Гостімський М.А. ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ РОЗРАХУНКУ ДЕТАЛЕЙ АВТОМОБІЛІВ
» Вишневецька Л.Є. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
» Кононенко І.В. ВИКОРИСТАННЯ РЕСУРСНОГО ПІДХОДУ У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ В КОЛЕДЖАХ
» Ланова І.В. ЗНАЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ КУРСУ «УКРАЇНСЬКА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)»

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі