Дронь В.В. СУЧАСНІ ЗАСОБИ ОЦІНЮВАННЯ ОСВІТНІХ РЕЗУЛЬТАТІВ НА ПРИКЛАДІ ІНТЕРАКТИВНОГО РЕСУРСУ PLIKERS
Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D» :: Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» :: ІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» (19-23 лютого 2018 р.).
Дронь В.В. СУЧАСНІ ЗАСОБИ ОЦІНЮВАННЯ ОСВІТНІХ РЕЗУЛЬТАТІВ НА ПРИКЛАДІ ІНТЕРАКТИВНОГО РЕСУРСУ PLIKERS
голова циклової комісії математичної та природничо-наукової підготовки,
викладач фізики та астрономії Прилуцького агротехнічного коледжу
viktoriya.dron13@gmail.com
СУЧАСНІ ЗАСОБИ ОЦІНЮВАННЯ ОСВІТНІХ РЕЗУЛЬТАТІВ НА ПРИКЛАДІ ІНТЕРАКТИВНОГО РЕСУРСУ PLIKERS
Останні технологічні досягнення беззаперечно вплинули як на наше життя, так і на освітні технології. Сучасні технології швидкими темпами ввійшли у нашу буденність, полегшили наше життя. Використовувати технічні інновації як інструмент вдосконалення навчального процесу, на моє глибоке переконання, сучасна необхідність!
Тестування на заняттях, як спосіб контролю та корекції знань студентів, давно вже широко впроваджується в навчанні. Воно розглядається сьогодні, в основному, як спосіб ефективної перевірки результатів навчання чи ступеня готовності до тієї чи іншої діяльності. Широке розповсюдження цього виду перевірки обумовлене двома особливостями тестів:
- високою технологічністю перевірки результатів тестування;
- незалежністю результатів тестування від суб`єктивної думки тих, хто перевіряє.
До переваг тестового контролю відносять здатність:
- формувати цілі та методи навчання, фокусуючи увагу на головному й на вмінні застосовувати здобуті знання;
- забезпечувати оперативний зворотній зв`язок у навчанні, що дозволяє вчасно коригувати навчальний процес.
Використовуючи систему тестування на заняттях найбільшими проблемами є:
- прискорення процесу перевірки тестів?
- вдосконалення та автоматизація процесу аналізу та систематизації відповідей студентів?
- налагодження своєчасного зворотного зв’язку та актуального самоаналізу?
Проаналізувавши різні технології тестування ми зупинилися на цікавому сервісі plickers.com. Ідея належить вчителю математики з США штат Каліфорнія. Сервіс безкоштовний з широкими можливостями систематизації, обліку та аналізу й урізноманітнює процес тестування.
Plickers це мобільний додаток для викладачів, що допомагає влаштовувати опитування прямо в аудиторії.
Програма працює дуже просто. Основу складають мобільний додаток, сайт і роздруковані картки з QR–кодами. Кожному студенту видається по одній картці. Сама картка квадратна й має чотири сторони. Кожній стороні відповідає свій варіант відповіді (A, B, C, D), який вказаний на самій картці. Викладач задає питання, студент обирає правильний варіант відповіді піднімає картку відповідною стороною. Викладач за допомогою мобільного додатку сканує відповіді в режимі реального часу (для зчитування використовується технологія доповненої реальності). Результати зберігаються в базі даних і доступні як безпосередньо в мобільному додатку, так і на сайті для миттєвого або відкладеного аналізу.
Рис. 1. Робота з Plickers в класі
Сканування та перевірка відбувається моментально, що дозволяє одразу провести самоаналіз та роботу над помилками, що є дуже важливим етапом (рис. 2.).
Рис. 2. Вигляд питання на мобільному телефоні:
1. Вибір питання; 2. Вибране питання;
3. Режим сканування відповідей; 4. Режим відповідей.
Велика перевага такого способу – це можливість бачити діаграму відповідей студентів у режимі реального часу!
Крім того викладач не витрачає час та зусилля на перевірку тестів – все відбувається автоматично, що гарантує неупередженість перевірки (рис. 3.).
Також викладач на сайті plickers.com, під своїм акаунтом може створити список класів, де викладає, та мати власноруч створену бібліотеку тестів чи опитувань (рис. 4.).
Дуже зручно завжди мати «під рукою» не тільки бібліотеку тематичних опитувань, а й автоматично створені зведені таблиці аналізу тестів по групах за будь-який період часу. Це полегшує виявлення прогалин у знаннях студентів та дозволяє бачити напрямки коррекції процесу навчання та планування наступних занять (рис. 5.).
Рис. 3. Закладка «Scoresheet» (таблиця балів)
Рис. 4. Вкладка «Classes»
Рис. 5. Інтерфейс додатку вкладка «Library» (бібліотека)
Рис. 6. Екран комп’ютера чи демонстрація екрана через проектор
Студенти захопленні, бо сприймають тестування як веселу гру, з ентузіазмом змагаються хто швидше відповідає, деякі цікавляться як це все працює, як називається програма, який сайт сервісу!
Як можна використовувати Plickers?
1. Фронтальне опитування в кінці заняття. Мета – зрозуміти, що студенти засвоїли за заняття, а що ні.
2. Фронтальне опитування на початку заняття за попереднім заняттям і/або заняттями. Мета – зрозуміти, що засвоїли учні, а що потрібно повторити.
3. A/B – тестування подачі матеріалу. Мета – з'ясувати, як краще розповідати студентам той чи інший матеріал. Беремо два класи (або дві групи). Розповідаємо їм один і той же матеріал, але по – різному. В кінці заняття проводимо фронтальне опитування й порівнюємо результати.
4. Проведення тестів/перевірочних робіт. При правильній підготовці перевірочні роботи можна проводити в форматі Plickers. Результати будуть доступні відразу, без необхідності перевірки та/або наявності смартфонів/комп'ютерів у студентів.
5. Аналіз роботи викладача в динаміці. Результати можна й потрібно показувати адміністрації, яка може контролювати процес засвоєння знань студентами.
Plickers дозволяє реалізувати безперервний моніторинг знань студентів, який забирає не більше кількох хвилин від заняття. Найголовніше в цьому – почати. Використання Plickers на заняттях дозволяє викладачу спростити собі життя та поліпшити зворотний зв'язок між собою і студентами. Для студентів цей додаток – свого роду розвага, що дозволяє трохи відволіктися від рутинних занять і в ігровій формі відповідати на питання. Найголовніше, що Plickers – це дуже проста технологія, яка не вимагає практично нічого, і яку будь–який викладач може почати застосовувати хоч завтра. Крім того, використовуючи свій смартфон на занятті, викладач дає приклад студентам подивитися на свої гаджети як на цінні інструменти, які підтримують навчання, а не відволікають!
Список використаних джерел
1. Сім платформ для створення тестів. [Електронний ресурс]: / Освіта.ua – 05. 02. 2015 – Режим доступу: http://osvita.ua/school/method/technol/45747/ .
2. Майоров А.Н. Теорія і практика створення тестів. – М., “Інтелект центр”, 2001.
3. https://www.plickers.com/
» Гуржій А. М., Карташова Л. А., Лапінський В. В. ШЛЯХИ ТА ЗАСОБИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ВСІХ І КОЖНОГО
» Копичинська О.М. ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ І ФІЗИКИ ТА В ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ
» Бєляєва Н.В. ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ КЕРІВНИКА ЯК ЙОГО ПРОФЕСІЙНОГО РЕСУРСУ
» Яцунь Л.А. ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО РЕСУРСУ LEARNINGAPPS В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D» :: Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» :: ІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» (19-23 лютого 2018 р.).