Єрмак І.О. ВПРОВАДЖЕННЯ ІКТ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ХУДОЖНЬОГО СПРЯМУВАННЯ
Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D» :: Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» :: ІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» (19-23 лютого 2018 р.).
Єрмак І.О. ВПРОВАДЖЕННЯ ІКТ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ХУДОЖНЬОГО СПРЯМУВАННЯ
викладач кафедри рисунка та живопису, Київський Національний університет технології та дизайну
ВПРОВАДЖЕННЯ ІКТ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ХУДОЖНЬОГО СПРЯМУВАННЯ
Основним пріоритетним стратегічним напрямком розвитку України є освіта. Звісно за останні роки багато зроблено в освітянський сфері – розроблено державні стандарти, прийнято і успішно впроваджено Болонську систему, впроваджуються останні тенденції , шо обговорюються на світових форумах і конференціях такі як гуманізація та гуманітаризація, синергетичні та компетентнісні підходи, розробляться й активно використовуються мультимедійні технології.
Упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес регулюється документами: Законом України "Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки", Законом України "Про освіту", законом України "Про загальну середню освіту", Указом Президента України "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку в Україні", тощо.
Але всі ці процеси йдуть не так швидко через недостатню фінансованість. У сучасному відкритому інформаційному світі знання швидко передаються, зручно систематизуються і не менш швидко застарівають. На сучасному етапі застосування інформаційних технологій у всіх галузях потребує модернізації та більш активного впровадження в освітній простір.
Основна ж стратегія на найближчі роки для вітчизняної освіти – аналіз використання ІКТ в освітньому процесі зарубіжних країн, розробка та опис методик, самих мультимедійних технологій, що можуть бути застосовані для навчання, сучасних технічних засобів і новітніх технологій, таких як комп’ютер, цифровий фотоапарат, або вмонтована фотокамера у мобільний телефон, інші засоби мультимедія – використання трансляції відео уроків, мультимедійного унаочнення; використання інтернет технологій для наочних прикладів, посилань на допоміжні ресурси для самостійної роботи, а також підготовка самого педагогічного складу, що має необхідні знання і навички використання ІКТ.
За останні десятиліття сфера художнього спрямування досягла певних висот, що подекуди може зрівнюватися з світовим рівнем. Україна завжди мала талановитих художників, творчих особистостей, а зараз і професіоналів різних галузей дизайну. Освітні програми вітчизняних вишів намагаються відповідати світовим тенденціям в усьому, окрім достатнього використання ІКТ. Хоча вже багато десятиліть в Україні існує професійний промисловий дизайн, освітня сфера в цій галузі помітно відстає, саме через матеріально-технічну базу.
Поки що поодиноке використання комп’ютерних графічних редакторів безпосередньо при виконанні практичних занять, використання програм для мобільних гаджетів, а саме для консультування проміжних етапів створення візуальної частини практичних завдань. Тобто процес навчання значною мірою відірваний від реального життя.
У сучасному світі для художників та дизайнерів недостатньо, та навіть неможливо мати тільки базові, деякою мірою архаїчні теоретичні знання. Іноді їх практичне застосування не є можливим для використання в професіях сфери дизайну. Світ постійно розвивається, технології в Україні хоч і трохи відстають від світових, але цей проміжок скорочується. Для того, щоб навчити всьому необхідному для подальшої успішної роботи та самореалізації у творчих професіях, просто необхідно впроваджувати в процес навчання нові (відносно) комп’ютерні технології. Якщо впроваджувати в освітній процес ІКТ, то значно полегшується і спрощується засвоєння теорії та використання її в процесі виконання практичних завдань.
На сьогоднішній день у ВНЗ, що мають художнє спрямування, в програмах зазначена незначна кількість годин на вивчення комп’ютерних графічних редакторів, програм для створення та обробки зображень, верстки. У деяких ВНЗ взагалі не передбачено навчальною програмою вивчення комп’ютерних засобів створення об’єктів дизайну. На момент отримання диплому студенти мають дуже низький рівень знань, пов’язаних з ІКТ, що призводить до не дуже успішного працевлаштування. А відтак унеможливлює розвиток не тільки особистої творчості, а й зменшую розвиток галузей дизайну, та в цілому творчого потенціалу країни.
Якщо впроваджувати в освітній процес всі ті ресурси, що використовують у професіях, пов’язаних з художньою діяльністю, студентам буде не тільки цікавіше навчатися, не тільки покращиться засвоєння теорії, а й полегшиться сам процес навчання. Вивчення комп’ютерних графічних редакторів не як окремий предмет, а як засіб виконання навчальних завдань, надає можливість створити реальний об'єкт промислового дизайну. Наприклад завдання створення етикетки для будь якого продукту можливе у вигляді картинки, що може накладатися на готові форми упаковки. Цю ж саме упаковку, її розкрій, форму, матеріал тощо студент має змогу розробити самостійно. Засвоєння інформації, пов’язаною з друком продукції на професійних машинах, плоттерах, тощо, фізично неможливо, або занадто складно здійснювати в рамках аудиторної системи, а завдяки використанню відеоматеріалів, Інтернет ресурсів, це стає можливим і значно скорочує час викладача на організацію процесу навчання та підготовки курсу спецдисциплін. Також студенти легко можуть увійти в майбутню професію вже з необхідними знаннями та вже набутими компетенціями; виявити та застосувати свої особисті здібності, що дасть можливість легко найти роботу, що подобається. А відтак будуть розвиватися промислові галузі дизайну, творчій рух країни, та економічний стан в цілому.
» Черненко В.О. ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
» Кострубяк Т.В. НАВЧАЛЬНИЙ ВІДЕОФІЛЬМ «ПРОВЕДЕННЯ СЛІДЧОЇ (РОЗШУКОВОЇ) ДІЇ – ОБШУК» У ПРОЦЕСІ РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ
» Канівець О.В., Канівець І.М. ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ У НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
» Литвинов Р.О. ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЗАНЯТТЯХ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D» :: Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» :: ІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка» (19-23 лютого 2018 р.).