Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Новікова Л.О., Климко Ю.А.

Перейти донизу

Новікова Л.О., Климко Ю.А. Empty Новікова Л.О., Климко Ю.А.

Повідомлення автор Admin Пн Лют 19, 2018 7:55 am

Новікова Лариса Олександрівна
Викладач загальнотехнічних дисциплін
Полтавський коледж нафти і газу Полтавського
Національного технічного університету імені Юрія Кондратюка

Климко Юрій Анатолійович
викладач загально технічних дисциплін
Полтавський коледж нафти і газу Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА

У сучасних умовах, коли вища професійна школа обрала шлях до євроінтеграції надзвичайно вагомою стає проблема якості підготовки фахівців . З огляду на це актуальною є підготовка висококваліфікованих фахівців, готових до роботи в умовах виробництва, що постійно розвивається, як наслідок - невідкладним завданням вищої школи є формування у студентів умінь до проведення досліджень, самоосвіти і саморозвитку, що вимагає застосування нових підходів до організації навчання майбутніх фахівців.
Полтавський коледж нафти та газу випускає спеціалістів для нафто-газової промисловості. Наші студенти під час виконання проходять три практики: слюсарно-механічну, виробничу, переддипломну.
Слюсарно-механічна практика проводиться зі студентами ІІ курсу спеціальностей «Експлуатація газонафтопроводів і газонафтосховищ» та «Обслуговування і ремонт обладнання нафтових і газових промислів».
Базою для проходження практики є знання набуті при вивченні таких дисциплін:
-«Інженерна графіка» та «Креслення» - тут студенти навчилися розрізняти і зображати деталі у проекційних системах (ортогональних проекціях, аксонометрії); виконувати креслення розємних і не розємних зєднань, у тому числі різьбових, зварних; наносити позначення шорсткості поверхні; читати та виконувати креслення загального вигляду вузла чи механізму;
«Електротехніка з основами електроніки» - під час вивчення цієї дисципліни студенти усвідомлюють, що безпека експлуатації електрообладнання забезпечується комплексом заходів безпеки, використанням електрозахисних засобів і правильною організацією його експлуатації. Але під час перегрівання електричних мереж і електрообладнання, під час тертя дисків, підшипників та пасових передач може виникнути пожежа. Тому студенти повинні під час роботи постійно тримати в чистоті й порядку робоче місце. В майстерні завжди є найпростіші протипожежні засоби – ящики з піком, лопати, вогнегасники;
-«Охорона праці» - безпека кожного студента під час проходження практики в значній мірі залежить від того, як студенти оволоділи знаннями з охорони праці та техніки безпеки під час проведення робіт, а також, наскільки вони самі дотримуються правил безпеки під час роботи в майстернях. Адже нещасні випадки (виробничий травматизм)- удари, поранення, тощо – найчастіше відбуваються з двох причин: відсутності необхідного досвіду в поводженні з інструментом та обладнанням та через невиконання правил безпечної праці та правил внутрішнього розпорядку;
-«Безпека життєдіяльності»- синтезує досягнення цілого ряду наук і являється комплексною дисципліною. Між організацією робочого місця і рівнем організованості праці студентів під час проходження практики існує прямий звязок , це коли при найменших витратах сил і засобів забезпечуються безпечні умови роботи , найвища продуктивність. На це дуже впливає раціональне розміщення обладнання, продумане розташування інструментів, заготовок і деталей, що створює зручні і безпечні умови праці. Всім цим займається наука «Ергономіка»;
-«Фізіологія праці» - розглядає психофізичні питання трудової діяльності та взаємозвязки людини з умовами, процесом та засобами праці. Тобто, студенти повинні знати який необхідний рівень освітлення в приміщенні, допустимий рівень шуму в майстернях, знати про засоби захисту від шуму та на практиці використовувати ці знання підтримувати нормативні параметри мікроклімату в майстернях. На заняттях з «Безпеки життєдіяльності» студенти отримують уявлення про основні форми трудової діяльності) . Механізована праця є найбільш розповсюдженою формою трудової діяльності, до якої належать роботи студентів у майстернях (робота виконується за допомогою машини, верстатів та іншого обладнання). Ця робота характеризується зниженням мязових зусиль та підвищенням вимогливості до точності рухів. Основне навантаження перепадає на дрібні групи мязів. Підвищується компонент розумової діяльності, повязаний з необхідністю обслуговування обладнання, вмінням читати креслення і користуватися технічною літературою. Зміна працездатності та уважності студентів під час роботи проходить три стадії:
Перша – стадія втягування в роботу.На цій стадії суттєва роль належить умовним рефлексам, які виникають під впливом подразників. Необхідно бути дуже уважним в цей період- дуже багато травм виникає в цей час.
Друга – стадія стійкої працездатності. Студенти більш уважні і ймовірність травм мінімальна.
Третя – стадія розвинення втоми. Втома може виникнути, якщо параметри мікроклімату приміщення не відповідають нормативам (температура повітря – 18…20С; вологість-40-60%, швидкість руху повітря -0,15 м/с). В майстернях під час роботи верстатів шум перевищує допустимі норми (75…85дБ), то студенти використовують шумозахисні навушники та «беруші».
Тому під час виконання робіт у студентів повинен бути правильний режим праці та відпочинку, який забезпечує підтримання працездатності та здоровя студентів і виключає виникнення професійних захворювань. Цими питаннями займається галузь медицини – гігієна.
Місцем проведення слюсарно-механічної практики є майстерні коледжу, в яких для кожного студента обладнується індивідуальне робоче місце, оснащене комплектом інструменту і приладдям. Слюсарна практика проводиться викладачами, які мають спеціальну освіту і великий досвід роботи, а також володіють методикою виробничого навчання. Під час цієї практики студенти вперше знайомляться з технічним обладнанням і пробують на ньому працювати, виконуючі такі роботи: обрубування й розрубування зубилом, обпилювання й зачищення задирів, різання металу за допомогою ножиць та ножівки, розмічання простих деталей за кресленням свердління отворів, зняття фасок.
Отже, можна сказати, що метою слюсарно-механічної практики є придбання студентами навичок використання основних видів ручної і механічної обробки металів, необхідних для подальшого практичного навчання в період виробничої практики та отримання робочої кваліфікації. Під час практики поглиблюються і закріплюються теоретичні знання у сфері обраної спеціальності отримані теоретичні знання із загальнотехнічних дисциплін.
Список використаних джерел
1.Макієнко М.У. Загальний курс слюсарної справи. К.: Вища школа, 1994. 307с.
2. Нефедов Н.А. Практическоеобучение в машиностроительных техникумах. М.: Высшая школа , 1990. 310с.
3. Скобло Ю. С. Безпека життєдіяльності. К., 2013. 421с.
4. Яремко З.М. Безпека життєдіяльності. К., 2015. 317с.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 205
Дата реєстрації : 20.02.2017

https://rbl3d.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі