Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Дронь В.В. САЙТ ВИКЛАДАЧА – ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Перейти донизу

Дронь В.В. САЙТ ВИКЛАДАЧА – ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Empty Дронь В.В. САЙТ ВИКЛАДАЧА – ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Повідомлення автор Admin Пн Лют 20, 2017 1:02 pm

САЙТ ВИКЛАДАЧА – ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Інформаційно-комунікаційні технології, увійшовши в наше життя, все активніше проникають в освіту. Сучасний студент живе в світі Інтернету, соціальних мереж, блогів, цифрового аудіо та відео контенту, що дає йому можливість з одного боку мати необмежений доступ до кращих світових навчальних ресурсів, а з іншого дозволяє підтримувати комунікацію з викладачем в будь-який час, в будь-якому місці [1].
Для ефективної роботи в сучасних умовах необхідно використовувати технології, які дозволяють нам швидше й зручніше працювати з інформацією, планувати свою роботу, розширюють можливості навчальної та наукової діяльності. Можливості Інтернету сьогодні допомагають педагогу знайти актуальну інформацію, заочно познайомитися й спілкуватися з колегами, використовувати готові розробки й ділитися своїми методичними надбаннями, заявити про себе, створити власний веб-ресурс.
Для початку варто визначитися з термінологічним навантаженням поняття «веб-сайт». «Веб-сайт» або просто «сайт» (англ. website, від web — павутина і site — «місце») — це одна або сукупність веб-сторінок, доступних в Інтернеті. У віртуальному просторі веб-сайт — це місце, яке має свою адресу та власника й сприймається як єдине ціле.
В нових умовах інформаційного суспільства викладач змушений освоювати нові телекомунікаційні технології, за допомогою яких він професійно і особисто вливається в інформаційний простір. «Присутність» педагога в мережі Інтернет, наявність у нього особистих освітніх інтернет-ресурсів вже само по собі є свідченням його інноваційної діяльності, оскільки:
• створення персональних інтернет-ресурсів - справа в педагогічному середовищі досить нова;
• за допомогою персональних інтернет-ресурсів викладач може представити результати своєї діяльності широкому колу людей, а значить, він володіє сміливістю, впевненістю у власній професійній компетентності - якостями, дуже важливими для творчого вчителя;
• наповнення персональних інтернет-ресурсів передбачає наявність у нього оригінальних розробок, інноваційний досвід їх створення і реалізації, готовність поділитися ними з колегами;
• поповнення, оновлення, розвиток персональних інтернет-ресурсів, особливо ведення особистого сайту або блогу, вимагає значних витрат часу і сил, а отже, викладач, який веде власний освітній інтернет-ресурс - ентузіаст своєї справи, що також характерно для творчо працюючого педагога.
Сучасні системи управління контентом (Content Management System, CMS), загальнодоступність безкоштовного хостингу і безкоштовних конструкторів сайтів дають можливість викладачам створювати і розвивати власні сайти.
Веб-сайт сьогодні - це не тільки джерело корисної інформації, він багатофункціональний. На сторінках сайту користувачі можуть додавати, редагувати і коментувати матеріали, вирішувати тестові завдання, обговорювати різні питання, оцінювати, знайомитися, тощо [5].
Персональний сайт викладача:
• з одного боку, є новим інструментом у педагогічній діяльності;
• з іншого боку, інтегрує викладача в єдиний освітній простір.
Сайт сьогодні, мабуть, найбільш зручний інструмент для представлення будь-яких продуктів діяльності. У порівнянні з паперовим носієм, який може представити лише текст і зображення, сайт має можливість донести інформацію в мультимедійних формах. І чим би не займалась людина, презентувати свою творчість або себе саму в численних електронних форматах виявляється досить нескладною справою. Тому сьогодні в Мережі можна виявити численні персональні сайти.
Ключові критерії персонального сайту, що відображають інноваційну діяльність педагога:
1. Актуальність. Будь-яка інновація - це відповідь на вимоги часу, шлях вирішення актуальних проблем. Актуальність інформації на персональному сайті свідчить про те, що педагог працює над вирішенням реально існуючих, а не надуманих проблем освіти. Для відповідності цьому критерію сайт повинен постійно оновлюватися, орієнтуючись на питання, які хвилюють викладача, студентів, батьків. Актуальність контенту - важлива умова гарної відвідуваності сайту з пошукових систем. Якщо тема матеріалу неактуальна, її просто не будуть шукати в Інтернеті, а значить, не потраплять на відповідну сторінку сайту.
2. Унікальність. До достоїнств інновацій відноситься створення унікального в своєму роді продукту, можливість реалізувати з його допомогою індивідуальний підхід, націленість на особистість конкретного споживача. У коледжі педагогічні інновації приходять на допомогу там, де традиційні засоби навчання і виховання не приносять бажаних результатів.
Унікальність інноваційного досвіду викладача знаходить відображення і в унікальності контенту. Унікальність контенту є фактором інтересу до персонального сайту з боку людей і пошукових систем, а це значить, що, чим більше на сайті унікальних матеріалів, тим більше людей перегляне їх і дізнається про інноваційний досвід даного педагога.
3. Якість. Кінцева мета будь-якої інновації - підвищення якості, в нашому випадку - якості освіти, що забезпечується завдяки сайту. Якість персонального сайту переконує відвідувача в тому, що викладач дійсно здійснює інноваційний процес, адже сайт - це продукт його інноваційної діяльності, що являє конкретного фахівця на ринку освітніх послуг.
Якісний сайт - це сайт, який створений і розвивається для людей, але це здатні оцінити й сучасні пошукові системи. Google і Яндекс постійно вдосконалюють алгоритми пошуку, щоб знаходити саме те, що потрібно людині, поставивши конкретне питання. У фахівців в області пошуку в Інтернеті, створення та просування інтернет-ресурсів є навіть такий термін: сайт для людей.
Які можливості отримує викладач, створюючи персональний сайт?
• презентація свого професійного рівня (через презентацію викладача - презентація навчального закладу);
• організація інтерактивного взаємодії з колегами, батьками та адміністративними працівниками наприклад консультації (поради педагога і психолога, правова освіта (нормативні акти) тощо;
• використання дистанційних форм навчання студентів;
• підвищення рівня ІКТ (інформаційно-комунікативні технології) компетенцій;
• здійснення дисемінації власного досвіду на широку аудиторію;
• створення систематизованого архіву власних матеріалів, що зберігаються на сервері;
• здійснення участі в професійних конкурсах Web-сайтів педагогів;
• створення мотивації і умов для власного професійного зростання і творчого розвитку (процес пошуку нових ресурсів для сайту супроводжується відкриттями і для самого викладача);
• отримання балів за сайт та участь у конкурсах для атестації;
• персональний сайт може використовуватися як періодичне видання, що дає можливість педагогу та його студентам публікувати свої роботи.
Робота над персональним сайтом повинна починатися з проектування. Тобто, повинна бути врахована специфіка освітнього закладу і предмету, що викладається. Добре спроектований сайт відображає професійні якості педагога-предметника, має чітку і зрозумілу для користувачів інформаційну структуру, яку можна змінювати і доповнювати в міру наповнення сайту новими матеріалами.
Кожному викладачеві, хочеться бути креативним викладачем, близьким та дружнім для студентів. З одного боку це вимога часу, а з іншого боку й внутрішня потреба. При нових вимогах, що ставить перед викладачами освітня галузь, потрібно вчитися по-новому ставитися до організації власної педагогічної діяльності. Це прагнення викладачів ставати активним суб'єктом вдосконалення. Така діяльність стимулює професійний розвиток, сприяє самореалізації, вирішенню професійних і особистих завдань, дозволяє отримати більше задоволення від роботи. Створюючи сайт, необхідно, щоб відвідувач, знаходячи потрібний для себе матеріал, бачив за ним автора, виділяючи даний ресурс з багатьох подібних.
Пропонуємо вам ознайомитися з веб-ресурсом «Сайт Вікторії Дронь» (рис. 1). Створений нами сайт за допомогою ресурсу Google. Зупинили свій вибір на ньому, бо цей Інтернет-додаток дає великі можливості. Ви маєте свій Google - диск на якому можете зберігати всі свої матеріали, й непотрібно носити з собою флешки, диски та інші накопичувачі. Потрібна лише Мережа щоб мати до нього доступ. За допомогою Google – ресурсу викладач має великі можливості: створення або завантаження, документів, презентацій, опитувальників, фотографій, колажів, відео. Google – ресурс досить добре ладнає з іншими потрібними для викладача програмами, що розміщенні в Мережі.


Рис. 1. Сайт Вікторії Дронь

Працюючи над структурою сайту визначили основні розділи в яких висвітлюються необхідні матеріали. Деякі з них мають розгорнуту структуру.
Як і кожний веб-сайт перша сторінка це «Головна». Вона містить інформацію про автора та його основні напрямки діяльності та інформаційні повідомлення.
Розділ «Kahoot!» містить завдання для інтерактивного опитування студентів. Kahoot! – дозволяє подавати в форматі опитувань і тестів мало не весь навчальний матеріал. Налагодження зворотного зв'язку зі студентами, дає можливість обіграти нові теми у формі простих запитань і відповідей, а закріпити знання за допомогою більш докладного тестування. Kahoot! розрахований на застосування в класі – викладач показує матеріал на головному екрані, а в цей час студенти відповідають на питання й обговорюють інформацію. Для того щоб увійти у віртуальну класну кімнату, студенти повинні ввести спеціальний код, який надішле викладач. Сервіс дозволяє дізнатися, як відповідав на запитання кожен студент, або будувати діаграми успішності всього класу.
В розділі «Біографії відомих людей» можна ознайомитися з біографіями вчених, продивитися коротке відео, що зберігається на моїй сторінці в YouTube. Це одна з переваг ресурсу Google.
Розділ «Вправи» містить різні завдання для інтерактивного опитування за допомогою додатку LearningApps.org – сервіс Web 2.0 для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Вправи розроблені в даній програмі не включені в жодні конкретні сценарії чи програми, тому вони не розглядаються як цілісні заняття чи завдання, натомість їх можна використати у будь-якому доречному методичному сценарії. Всі вправи поділено на категорії, які відповідають виду завдання, яке потрібно буде виконати студентам. У кожній групі доступно кілька шаблонів вправ, опис та зразки яких можна попередньо переглядати перед тим, як створити власний навчальний ресурс.
В «Портфоліо викладача» розміщена вся інформація про професійну діяльність. Це важливий та зручний розділ сайту. Серед викладачів портфоліо завойовує все більшу популярність, стає ефективним інструментом накопичення та презентації індивідуальних освітніх, професійних, творчих і особистих досягнень його власника. На підставі портфоліо можна дати оцінку професіоналізму та результативності роботи педагога. Робота з портфоліо дає можливість самооцінки своєї педагогічної діяльності і виявлення шляхів самовдосконалення. Представлення своїх основних індивідуальних досягнень у вигляді веб-портфоліо в соціальній мережі дозволить сформувати персональний віртуальний простір для створення віртуального «Я», забезпечить спілкування, обмін досвідом, самооцінку (рефлексію), особистісний ріст, навчальну інформаційну взаємодію з студентами, друзями і колегами.
Розділ «Конспекти занять» містить п’ять підпунктів згідно навчальних дисциплін. Така структура дозволяє студентам швидко знайти свій матеріал.
В розділі «Корисні посилання» розміщена добірка посилань на корисні сайти. З їх допомогою можна зробити кросворд, пазли, ребус, інтерактивні опитування та багато іншого за декілька хвилин. це дає змогу заняття зробити цікавими та корисними.
Найцікавішим для студентів є розділи «Цікаві матеріали», «Квести», «Проекти» та «Ребуси». Веб-квести це новий напрям діяльності в організації дистанційного спілкування студентів з викладачем.
На створеному персональному сайті викладач намагається робити свою добірку освітніх матеріалів у якомога різних видах. Будь-то звичайні файли WORD, PowerPoint з конспектами занять. Власні публікації викладач подає в розділі «Методичні матеріали», які виражають погляди на ті чи інші питання, на виховний та освітній процес.
Перспективи розвитку сайту: зростання цільової аудиторії, постійне наповнення ресурсу потрібним контентом, розширення функцій дистанційного навчання, розширення інтерактивних зв'язків з колегами, студентами та їхніми батьками, створення на базі сайту постійно діючого конкурсного майданчика з метою реалізації творчих здібностей не тільки студентів, але й педагогів.
Таким чином ми бачимо, що єдиний інформаційний простір надає безліч можливостей для створення і використання свого освітнього продукту в мережі Інтернет. Від викладача потрібно лише бажання й рішучість. І ще усвідомлення того, що для створення добротного по дизайну та змісту освітнього сайту, викладач повинен спочатку продумати структуру свого сайту (які розділи й підрозділи він планує), зміст (які ресурси і в якій розділ він планує помістити), заздалегідь підібрати ілюстрації тощо, і тільки потім переходити до практичного втілення свого ресурсу.
На якому б етапі життєвого й професійного шляху не знаходився викладач, він ніколи не може вважати свою освіту завершеною, а свою професійну концепцію остаточно сформованою. Участь у роботі по створенню власного педагогічного сайту - це не просто веління часу, а необхідність для плідної роботи будь-якого викладача, що працює по впровадженню нових освітніх стандартів у навчальний процес.

Список використаних джерел
1. Національна доктрина розвитку освіти // Освіта. – 2002.– № 26. – С. 3.
2. Акопянц А. Что такое портал? [Електронный ресурс] / А. Акопянц // Сайт "Лучшие Веб-решения для профессионалов". – Режим доступа http://www.wmast.com.ua/article.php?clause=104.
3. Бондар О.А. Інформаційна культура як складова професіоналізму методичного працівника / О.А.Бондар, О.Є.Кравчина, Л.М.Олефіра // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання / гол. ред. : В.Ю. Биков; Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України. – 2008. – Випуск 4(Cool.
4. Клокар Н.І. Розвиток інформаційно-навчального середовища освітньої системи регіону в контексті забезпечення рівного доступу до якісної освіти / Н.І.Клокар // Народна освіта : електронне наукове фахове видання. – 2008. – Випуск 3(6).
5. Федорчук О.С. Використання можливостей мережі Інтернет у діяльності закладів освіти / О.С.Федорчук, Ю.О.Дорошенко // Інформатизація середньої освіти: програмні засоби, технології, досвід, перспективи : навчально-методичний посібник / за ред. В.М.Мадзігона та Ю.О.Дорошенка. – К. : Педагогічна думка, 2003.
6. «Сайт Вікторії Дронь» Режим доступу: https://sites.google.com/site/sajtviktoriiedron/home


Admin
Admin

Кількість повідомлень : 205
Дата реєстрації : 20.02.2017

https://rbl3d.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» Варданян А.О. ІНТЕРАКТИВНИЙ САЙТ ЯК ЗАСІБ РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ
» Дронь В.В. СУЧАСНІ ЗАСОБИ ОЦІНЮВАННЯ ОСВІТНІХ РЕЗУЛЬТАТІВ НА ПРИКЛАДІ ІНТЕРАКТИВНОГО РЕСУРСУ PLIKERS
» Грибок Є.О. ЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНОЛОГІЇ ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНОГО НАПРЯМУ В МАЙБУТНІЙ ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
» Павлюченко Л.С. ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ВИКОРИСТАННЯМ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
» Онищенко І.В. ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі